fredag 15. mars 2013

Slik blir det ene badet

Endelig kommet meg litt på beina igjen etter et par dager med feber og tett nese. Håper på at formen forbedrer seg drastisk over helgen, slik at jeg kan være med på å begynne på huset. Er så lei av å ligge rett ut!

Men, nå skal jeg vise dere hvordan det ene badet blir. Badet blir barnas og brukt som gjestetoalett.
Slik så det ut i rommet for et par helger siden. Rørlegger var ferdig med å sette opp boksene til vegghengte armaturer for badekar og vask:


Jeg har tidligere laget en 3D tegning over badet, helst for å se hvordan badet ble med fargene på flisene. Vi har tatt en sprek beslutning å kombinere helsorte, matte fliser med matte varm grå. Benken blir i mosaik med glitterfuger (ja, du leste riktig! Litt glam i hverdagen må man ha ;-))







Litt vanskelig å få vist det helt som det blir på 3D tegninger. Her er collagen over fliser og vvs artikler, og et mobilbilde av flisene som er valgt:




Produktene på bildet: Flisene på gulv og vegger er fra Casalgrande Padana, navnet er Architecture. Det blir lagt 30X60 fliser på veggene og 60X60 på gulv.
Mosaikken på benken er fra Sicis og er typen Iridium Zinna 3. Her blir det lagt glitterfuger av epoxy. Epoxyfuger uten glitter lik fargen på flisene blir mellom alle fliser. Epoxy er bra mot sopp og vann kan aldri trenge igjennom fugen, så den er helt vedlikeholdsfri.
Toalettet og badekaret er fra Duravit, merket Vero. Servanten kommer fra Korsbakken.
Vegghengte armaturer er fra Tapwell, typen Box square.
Jeg har helt forelsket meg i lampen fra danske "Design by us". To slike skal henge over benken.
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar